این نمایشگاه که به همت مرکز تجارت بین الملل فکر برتر از ایران و با همکاری مرکز الاستثمار الدولی برگزار شده، در حوزه صنایع غذایی، سلولزی، صنایع دستی، فرش، پوشاک و مصالح ساختمانی تولید ایران است. در مراسم افتتاحیه، مقامات ایرانی، عمانی و سفرا و چهره های برجسته ای از چین، امارات متحده عربی، ترکیه، سوریه، سودان و ده ها کشور دیگر حضور یافتند.

محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی، علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران، علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و پریناز پیشدادیان، مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل فکر برتر و رئیس نمایشگاه در نشست افتتاحیه به سخنرانی پرداخته و بر ضرورت ارتقای سطح همکاری های تجاری بین دو کشور، عبور از سطح ۲ میلیارد دلار مبادله تجاری، نقاط قوت تجارت با عمان و اهمیت رفع موانع بانک های عمانی برای تجار ایرانی تاکید کردند.

همچنین صالح معاون وزیر صنعت و تجارت عمان، فیصل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن عمان و رئیس مرکز تجارت عمان در نشست افتتاحیه سخنرانی کرده و ضمن خوش آمدگویی به تجار ایرانی، بر بازار آماده عمان برای ورود کالای ایرانی تاکید کردند.

گفتنی است نمایشگاه محصولات ایرانی با عنوان “البزار الایرانی” از شنبه ۱۵ بهمن به صورت رسمی در مسقط آغاز شده و تا شش ماه ادامه خواهد یافت. این نمایشگاه، اولین سری از مجموعه نمایشگاه های بین المللی مرکز تجارت بین الملل فکر برتر در ۳۷ کشور دنیاست که هدف از آن، معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی، بالا بردن سطح تبادل تجاری با کشورها و تسهیل صادرات است.

منبع