رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های «شیمیایی (به‌جز دارو)»، «سیمان» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند. همچنین طی شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل از آن، از بین ۱۵رشته فعالیت صنعتی بورسی رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات»، «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت‌های «شیمیایی (به‌جز دارو)» و «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۴۰/ ۴درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۵۱/ ۴درصدی مواجه شده است.

طی شهریورماه ۱۴۰۱، شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۶/ ۶درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲۱/ ۳درصدی مواجه شده است. در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰رشته فعالیت در شاخص فروش افزایش و پنج‌رشته فعالیت در شاخص فروش کاهش داشته‌اند. رشته فعالیت‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «کاشی و سرامیک» بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های «دارو»، «لاستیک و پلاستیک»، «چوب و کاغذ» و «سیمان» بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش داشته‌اند. همچنین در این ماه نسبت به ماه قبل، بیشترین سهم در افزایش شاخص فروش متعلق به رشته فعالیت‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» و بیشترین سهم در کاهش شاخص فروش متعلق به رشته فعالیت‌های «کاشی و سرامیک» و «چوب و کاغذ» بوده است.

شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۵۸/ ۶درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۵۰/ ۲درصدی مواجه شده است.

در شهریورماه ۱۴۰۱ شاخص قیمت ماهانه فعالیت‌های صنعتی بورسی ۳/ ۱‌درصد کاهش یافت و رشد نقطه به نقطه شاخص به ۴۰/ ۲‌درصد رسید. شایان ذکر است که میانگین سالانه شاخص قیمت ۵۴/ ۱‌درصد افزایش یافته است، رشته فعالیت‌های «دارو» و «سایر کانی‌های غیرفلزی» بالاترین نرخ رشد ماهانه را در شاخص قیمت داشته‌اند.

منبع