مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در حاشیه نخستین نمایشگاه کسب‌وکار ایران گفت: اصلی‌ترین وظیفه این سامانه، ایجاد پرونده صلاحیت حرفه‌‌‌ای برای دانش‌آموختگان و متخصصان است که طی آن براساس شاخص‌ها و استانداردهای علمی ابعاد شخصیتی و صلاحیت‌‌‌های حرفه‌‌‌ای افراد توسط هیات‌های علمی و ارزیاب سازمان مدیریت صنعتی مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. ابوالفضل کیانی‌بختیاری با اشاره به پژوهش‌های صورت‌گرفته در حوزه اشتغال کشور که حاکی از عدم‌ارتباط مناسب بین متقاضیان کار و کارفرمایان است، خاطرنشان کرد: سامانه جاب‌داک پرونده صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان کار را به صورت آنلاین و مصاحبه حضوری از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با صحت‌سنجی آماده می‌کند که این مهم نشان‌دهنده برتری این سامانه در مقایسه با سایر سامانه‌های کاریابی است که صرفا رزومه افراد را بدون بررسی و صحت‌‌‌سنجی به کارفرمایان انتقال می‌دهند.

وی افزود: شناسایی، جذب و نگهداشت نیروی انسانی یکی از دغدغه‌‌‌های اصلی واحدهای منابع انسانی در سازمان‌ها و شرکت‌ها به شمار می‌رود که مشکل بزرگ آن صحت‌سنجی اطلاعات ارائه‌شده از سوی متقاضیان جذب و استخدام و تناسب‌سنجی این اطلاعات با اهداف سازمان است و کارفرمایان همواره هزینه‌های گزافی را بابت مصاحبه و جذب نیروهای انسانی از خیل عظیم متقاضیان کار پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: در سامانه جاب‌داک، همچنین امکان سنخیت‌سنجی بین شغل و شاغلان برای حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی، جانشین‌پروری، تیم‌سازی و کادرسازی به سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. سازمان مدیریت صنعتی در نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار ایران به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات خود در حوزه، آموزش، مشاوره و انتشارات پرداخت. معرفی انواع دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه کسب‌وکار، کوچینگ سازمانی و کارکنان، رتبه‌‌‌بندی تعالی سازمانی، نمایشگاه مجازی و رتبه‌بندی ‌اینماد از دیگر محصولات و خدمات ارائه‌شده سازمان مدیریت صنعتی در این نمایشگاه بود. نخستین نمایشگاه کسب‌وکار ایران تا ۴ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر بود.

منبع