ما خود استاد خودتحریمی هستیم. دبیرکل اتاق بازرگانی تهران بر ضرورت تغییر رویکرد دولت از مداخله‌‌‌گر به حمایت‌‌‌گر تاکید کرد و گفت: مشکلات اقتصادی فضای تنفس را برای صاحبان کسب‌وکار، تنگ کرده و در این شرایط نیاز است با نگاهی واقع‌‌‌بینانه، نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم. او در ادامه از ضرورت تعیین مصادیق حمایت از صنعت سخن گفت و افزود: مساله این است که در این سال‌ها، دولت‌‌‌ها تلاش کرده‌‌‌اند رفتارهای مداخله‌‌‌گر را جایگزین حمایت کنند. عشقی با اشاره به اینکه در شرایط تحریمی، دولت‌‌‌ها ظرفیت‌‌‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند، افزود: در این شرایط، این بخش خصوصی است که می‌تواند کسری ظرفیت‌‌‌های از دست رفته دولت به دلیل اعمال تحریم‌‌‌ها را جبران کند و در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران، صنعت و تولید بیش از سایر بخش‌‌‌‌‌‌ها می‌تواند این کسری را پوشش دهد.

او در ادامه با بیان اینکه خواسته روشن بخش خصوصی از دولت، اعتماد به بخش خصوصی است، توضیح داد: ظرفیت اقتصادی کشور بسیار متکثر است و ایران حتی در شرایط تحریمی نیز امکان بقای اقتصادی را دارد؛ به شرط اینکه حاکمیت مطابق آنچه شعار می‌دهد به بخش خصوصی اعتماد کند، چرا که این بخش خصوصی است که می‌تواند اسباب رستگاری کشور را فراهم کند. مایه تاسف است که بخشی از سرمایه انسانی کشور در حال مهاجرت است یا فکر مهاجرت در سر دارد، اما در این شرایط، بخش ‌‌‌خصوصی می‌تواند شیب زمین را با حمایت دولت تغییر دهد. عشقی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی، چاره‌‌‌ای ندارد جز اینکه از طریق گفت‌‌‌وگو با حاکمیت، مسائل خود را حل کند.

در آیین معرفی «سرآمدان صنعت و پیشگامان کیفیت استان تهران» که از سوی اداره‌‌‌کل استاندارد استان تهران برگزار شد، از ۱۲واحد صنعتی تجلیل به عمل آمد.

منبع