در این جلسه رئیسی با تاکید بر سیاست دولت مبنی بر مدیریت نرخ ارز به رئیس کل جدید بانک مرکزی توصیه کرد از همفکری و مشورت همه افراد صاحب‌نظر استفاده کند. رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، نسبت به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی برای ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها تاکید کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های همه‌جانبه دشمن برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور خاطرنشان کرد: سیاست‌های هماهنگ و اقدامات منسجم دولت با همراهی همه دستگاه‌ها، کمک نخبگان اقتصادی و همراهی مردم فهیم کشورمان همچون گذشته به ناکامی توطئه‌های دشمنان منجر خواهد شد.

در این جلسه از تلاش‌های علی صالح‌آبادی در دوره تصدی ریاست کل بانک مرکزی تقدیر و با استعفای وی موافقت شد. در کارنامه علمی محمدرضا فرزین که دکترای اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق پر شماری به چشم می‌خورد؛ اما به نظر می‌رسد آنچه دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده، مسوولیت‌های متعدد وی در حوزه پولی و بانکی است. فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال۱۳۹۲ رئیس هیات‌مدیره بانک کارآفرین و در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود.

عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیات‌مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سال‌های گذشته است. ریاست هیات عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسوولیت‌های دیگر فرزین بوده است. سخنگوی دولت ۱۳آذر از انجام تغییرات مدیریتی در سطوح ملی و استانی خبر داده بود که پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و ۳تن از استانداران، امروز رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز از هیات دولت رای اعتماد گرفت.