او عنوان می‌کند: در ابتدای هر دوره از هیات‌نمایندگان، برای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران وظایف و مانیفست‌‌‌‌‌‌هایی مشخص‌‌‌‌‌‌شده که فعالیت کمیسیون‌ها بر پایه آن تنظیم می‌شود و در ادامه همان وظایف و برنامه‌‌‌‌‌‌ها، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی خدماتی را ارائه می‌کند. شریفی، مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ادامه می‌دهد: خدمات و پیگیری مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی که در این مسیر انجام‌‌‌‌‌‌شده، به اعضای هیات‌نمایندگان و تشکل‌های تخصصی اقتصادی اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی می‌شود؛ اما قرار است بعد از این با همکاری روابط‌عمومی اتاق ایران این خدمات به اطلاع تمام اعضای هیات‌نمایندگان اتاق ایران و فعالان اقتصادی برسد؛ در این مسیر سعی خواهد شد از مسیرهای متنوع اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی استفاده شود. او معتقد است: اهمیت اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی در این است که تمام فعالان اقتصادی و ذی‌‌‌‌‌‌نفع‌‌‌‌‌‌ها بتوانند از خدماتی که اتاق‌های بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی ارائه می‌دهند، استفاده کنند.

مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در ادامه می‌گوید: موضوع مهم بعدی توجه به مساله خردجمعی است؛ اتاق ایران همیشه به نگاه و نظر تمام فعالان اقتصادی توجه داشته و این‌بار سعی می‌کند با اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی وسیع‌‌‌‌‌‌تر برنامه‌‌‌‌‌‌ها، در اهداف و خدماتی که کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ارائه می‌دهند از نظر فعالان اقتصادی استفاده کند. او ادامه می‌دهد: فعالان اقتصادی در حوزه کسب‌‌‌‌‌‌وکارهای متعدد، می‌توانند پیشنهاد، نظر و نقد خود را درباره یک موضوع یا مساله به ما ارائه کنند و حتما این نظرات دسته‌بندی می‌شود و در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار می‌گیرد تا دغدغه فعالان اقتصادی از مسیر درست، قانونی و با همفکری هم در کمیسیون‌ها و کمیته‌‌‌‌‌‌های تخصصی پیگیری شود. در نهایت از طریق هیات‌رئیسه اتاق ایران به سازمان‌ها، نهادهای سیاستگذار و تصمیم‌گیر و سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی شود و به راه‌‌‌‌‌‌حل ممکن و لازم برسد.

به‌‌‌‌‌‌گفته شریفی، تاکید اصلی ما بر استفاده از خردجمعی است؛ ما به این مساله باور داریم که فعالان اقتصادی شناخت خوبی از دغدغه‌‌‌‌‌‌ها و موانع حوزه کسب‌‌‌‌‌‌وکار خود دارند و ما با اطلاع از این مشکلات، حتما به نگاه جامع‌‌‌‌‌‌تری درباره مساله خواهیم رسید ‌و از ابعاد بهتر موضوع اطلاع پیدا می‌کنیم. از طرف دیگر فعالان اقتصادی هم می‌توانند از سازوکار و مسیر ارتباطات اتاق بازرگانی، مشکلات خود را پیگیری کنند. شریفی تاکید می‌کند: فعالان اقتصادی می‌توانند نقد و نظر خود را به امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ارجاع دهند و مسائل از این مسیر پیگیری خواهد شد. ما سعی می‌کنیم در این دوره از نگاه و نظر همه فعالان اقتصادی استفاده کنیم. البته ممکن است برخی از موضوع‌‌‌‌‌‌ها، دغدغه مشترک و همزمان چندین کمیسیون تخصصی باشد که در آن‌صورت نشست‌های مشترکی برای بررسی ابعاد مساله برگزار خواهد شد.

 

شریفی تصریح می‌کند: از سال‌۱۳۹۹ تاکنون کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ۲۱۰‌دستاورد مهم داشته‌‌‌‌‌‌اند؛ همچنین در این بازه زمانی این کمیسیون‌ها ۸۱۱‌مکاتبه اثرگذار داشته که در ۱۲۲۳‌جلسه تخصصی کمیسیون‌ها بررسی شده و ۱۴۷گزارش تجمیعی از این نشست‌‌‌‌‌‌ها منتشرشده است.

مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران تصریح می‌کند: قرار است بعد از این دستاوردهای کمیسیون‌های تخصصی در ابعاد گسترده‌‌‌‌‌‌تری به فعالان اقتصادی اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی شود. در این مسیر به نگاه و نظر فعالان اقتصادی سراسر کشور نیاز جدی داریم و این همان تاکید مجدد به استفاده از نگاه خردجمعی است.

منبع