افروز بهرامی در در تشریح برخی دستاوردهای صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۷ به‌‌رغم تمام مشکلات اقتصادی و موانع تحریمی، صندوق ضمانت صادرات توانست در صدور پوشش بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های صادرکنندگان، به رقم ۲/ ۲ میلیارد دلار برسد و این رقم، رشدی ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ داشت.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات درباره برنامه‌های این صندوق برای سال ۹۸ نیز گفت: یکی از برنامه‌های صندوق ضمانت صادرات، توسعه همکاری‌های استراتژیک با سازمان‌های همتا به‌خصوص در کشورهای همسایه است و علاوه بر آن با توجه به آنکه بسیاری از صادرکنندگان کشور از خدماتی که این صندوق می‌تواند به آنها ارائه دهد، اطلاع کافی ندارند، آگاهی‌بخشی نسبت به خدماتی که به صادرکنندگان ارائه می‌دهیم نیز جزو برنامه‌های ما در سال‌جاری است. وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات در سال ۹۸ به‌دنبال توسعه خدمات الکترونیکی خود است، افزود: علاوه بر این در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تاکید داریم که حمایت‌های خود را جدی‌تر از گذشته در حوزه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دهیم و حمایت ویژه‌ای را برای صادرکنندگان این بخش در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

بهرامی در ادامه با تاکید بر توسعه حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات در بازار سرمایه طی سال‌جاری گفت: تا پیش از این، عمده‌ترین خدمات ما در حوزه پولی و بانکی بود، ولی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، خدمات خود را در بازار سرمایه همچون بورس انرژی و بورس کالا برای معاملات آتی نیز ارائه خواهیم داد. مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اضافه کرد: متاسفانه در سال گذشته بسیاری از صادرکنندگان ما در حوزه پتروشیمی، برای حفظ بازارهای خود و رقابت با رقبای تجاری‌شان، اقدام به پایین‌ آوردن قیمت محصولات خود کردند؛ درحالی‌که ما معتقدیم برای رقابت، می‌توانند به‌جای پایین‌آوردن قیمت، از فروش اعتباری به‌جای فروش نقد استفاده کنند و صندوق ضمانت صادرات می‌تواند بازپرداخت مطالباتشان را برای چنین معاملاتی ضمانت کند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته ما انتظار داریم خدمات صندوق ضمانت صادرات در سال ۹۸، از ۲/ ۲ میلیارد دلار به ۷/ ۲ میلیارد دلار برسد و رشد ۲۵ درصدی سال ۹۷ در صدور بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های صادراتی، در سال ۹۸ نیز تکرار شود.

منبع