این درحالی است که در دوره گذشته انتخابات اتاق تهران، قبل از تایید صلاحیت‌ها نیز ائتلاف‌ها نه تنها تشکیل شده بود، بلکه اعضای آنها نیز مشخص بودند. به هر حال همه افرادی که چه از دور و چه از نزدیک در جریان انتخابات قرار گرفته‌اند، فضای انتخابات این دوره را متفاوت از دوره‌های قبل می‌دانند. اما حتی در سکوت خبری گروه‌های انتخاباتی نیز از گوشه و کنار خبرهایی به بیرون درز می‌کند که در این بخش منتشر می‌شود.

 

  •   علاء‌ میرمحمد صادقی یکی از مهره‌های اصلی مجمع فعالان توسعه که پیش از این شنیده می‌شد به گروه ائتلاف برای فردا می‌پیوندد، به‌صورت رسمی اعلام کرد که نه‌تنها خود او، بلکه مجمع فعالان توسعه قرار است به ائتلاف برای فردا ملحق شوند.
  •   با الحاق مجمع فعالان توسعه به ائتلاف برای فردا، عملا مهره‌های اصلی ائتلاف بزرگ که در دوره گذشته انتخابات یکی از رقبای انتخاباتی بود، کنار خواهند رفت و به نظر می‌رسد این ائتلاف (ائتلاف بزرگ) نخستین ائتلاف کنار رفته از دوره جدید انتخابات باشد. پیش از این نیز دو مهره دیگر این ائتلاف از شهرستان‌ها برای کاندیداتوری ثبت نام کرده بودند. برخی دیگر هم اعلام کردند که به صورت فردی در میدان رقابت می‌آیند.
  •   شنیده می‌شود گروه پیشگامان وفاق نیز مذاکراتی با گروه خواستاران تحول داشته که در صورت توافق، با یکدیگر، ائتلاف تشکیل دهند. ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

منبع