وی افزود: باوجود اینکه ایران در این صنعت از متخصصان خوبی بهره برده و با توجه به مزیت نسبی تامین مواد اولیه از منابع داخلی توانسته لاستیک‏هایی با استانداردهای بین‏المللی تولید کند، اما افزایش هزینه‏های تولید به‌دلیل عدم تامین تسهیلات ارزان قیمت و هزینه‌های سربار از جمله مالیات، بیمه و غیره با مشکلات مضاعف روبرو می‌باشد. مهندس نوروزی، با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی تایر به صورت قاچاق وارد کشور می‏شود، اظهار کرد: آنچه امروزه به تولیدکننده داخلی به شدت ضربه زده است قاچاق کالاست که بدون پرداخت حقوق گمرکی و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و غیره وارد می‏شود و با قیمت بسیار پایین‏تر در بازار به فروش می‏رسد. تایرهای قاچاقی که دربازار تایرهای موتورسیکلت شاهد آن هستیم بیشتر به شکل‌های غیرقانونی از جمله کوله بری و سایر روش‌ها وارد کشور می‌شوند. متاسفانه کالاهای قاچاق به دلیل سهم سود بالایی که نصیب دلالان می‌نمایند به وفور در بازار عرضه می‌گردد. 

مدیر عامل ایران یاسا با ضروری دانستن حمایت نهادها و سازمان‌های مسئول از این شرکت و کاهش قانون‏های دست و پاگیر اظهار کرد: اعطای سرمایه در گردش ارزان قیمت ،کاهش سود تسهیلات پرداختی(فروش اقساطی و مشارکت مدنی)، افزایش مدت زمان باز پرداخت تسهیلات فروش اقساطی ،اخذ مالیات ارزش افزوده ازتولید پس از اخذ وجه کالای فروش رفته، برقراری تعرفه بالا به واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود از مهمترین راهکارهای حمایت از این واحد صنعتی است. مهندس نوروزی، با تاکید بر اینکه برند ایران یاسا در حوزه تایر وسایل نقلیه دوچرخ از محبوبیت زیادی در ایران و همچنین خاورمیانه برخوردار است، گفت: این ویژگی موجب گردیده تا محصولات ایران یاسا بیش از 70 درصد بازار را تحت تاثیر قرار داده و نقش بسزایی در تامین این نوع از محصول ایفا نماید.

وی افزود: با توجه به تاثیر کیفیت در محصولات صنعتی و آثار آن در افزایش سهم بازار، امکان صادرات، کسب شهرت و اعتبار برای شرکت تولید کننده، پایداری ایران یاسا در حفظ کیفیت محصولات در طول 50 سال سابقه تولید با وجود افت و خیزهای بسیار فراوان در صنعت لاستیک و سایر تولیدکنندگان، منجر به خوشنامی این برند در ایران و منطقه شده‏است. 

مدیرعامل ایران یاسا، افزایش قیمت مواد اولیه و عدم افزایش متناسب قیمت محصولات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: از نیمه دوم سال 95 قیمت مواد اولیه از قبیل کائوچوی مصنوعی، دوده و نخ، بیش از 40 درصد افزایش یافت که به‌دلیل نبود تقاضای موثر در بازار، امکان افزایش قیمت محصولات، جهت ایجاد تناسب منطقی بین قیمت فروش و بهای تولید، میسر نشد. وی تاکید کرد: شرکت ایران یاسا در سال قبل بدلیل انباشت محصول در انبارهای میانی ناشی از واردات بی‏رویه، عدم تغییر در تیراژ تولید شرکت‏های موتورساز به‌دلیل برنامه خروج موتورهای کاربراتوری، عدم تغییر در مصرف تایر و تیوب فرغونی ناشی از عدم رونق بازار مسکن و نیز کاهش تقاضای خریداران عمده تحت تاثیر انضباط مالیاتی، با کاهش فروش و تولید و در نتیجه کاهش سودآوری، مواجه شد. مهندس جعفر علی نوروزی، با برشمردن راهکارهای پیشبرد اهداف شرکت، برنامه‌های ایران یاسا در سال 96 را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای طرح تولید تایرهای نسل دوم، نوسازی و بازسازی خطوط تولید به منظور پاسخگویی به تقاضای روز افزون بازار، کاهش هزینه‏ها و افزایش راندمان تولید در نقطه بهینه هزینه از مهمترین راهکارهای شرکت است که با مشارکت سهامداران و تامین اعتبار مورد نیاز و نیز کاهش بهای تمام شده تولید، توسعه بازار فروش در داخل و خارج از کشور و کاهش ظرفیت بلااستفاده تولید، قابل تحقق خواهد بود. مدیرعامل ایران یاسا با اشاره به راهبرد شرکت در زمینه توسعه محصولات و حرکت به سمت تولید نسل جدید تایرهای موتورسیکلت، اقدامات شرکت در این زمینه را کارساز دانسته و گفت: در این راستا مجموعه تایرهایی در دسته بندی‌های مختلف در حال تولید انبوه، Prototype و برخی نیز در حال تکمیل مراحل طراحی می‌باشند که مهمترین آنها عبارتنداز:

 

ویژه نامه صنعت تایروی، افزایش فروش انواع محصولات ایران یاسا در ماه‌های آغازین سال 96 را یکی از گام‌های موفق در پیشبرد برنامه‌های شرکت دانست و افزود: توسعه و تقویت فعالیت‌های واحد بازاریابی و اصلاح روش‌های فروش محصولات، ایجاد هماهنگی و همدلی با نمایندگان فروش محصولات، شرکت فعال در نمایشگاه‌های معرفی و عرضه محصولات، بازاریابی و سفارش‌گذاری جهت تولید 24 سایز جدید از مهمترین اقدامات در این عرصه است. همچنین شرکت ایران یاسا در دهمین جشنواره نظام توزیع و پخش که در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۹۶ در تهران برگزار شد، با کسب رتبه برتر، تندیس دیموند و لوح تقدیر را دریافت کرد. مهندس نوروزی تلاش جهاد گونه مدیران و کارکنان شرکت، اتخاذ تمهیدات مناسب مدیریتی و حمایت سهامداران محترم را در پیشبرد اهداف شرکت کارساز دانست و گفت: با تداوم بی وقفه فعالیت‏ها، امیدوار است ایران یاسا به اهداف و تعهدات مندرج در برنامه‏های شرکت دست یافته و کشور و سهامداران محترم بتوانند از آثار مثبت آن در سال 1396 که به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده، بهره‏مند گردند.